Alerta de email falso

Chamamos a atenção de todos os Rotarianos. Leiam com cuidado!.

Notícias do Rotary International -- 26 de julho de 2010

O Rotary International continua a receber notificações de e-mail fraudulentos direcionados a rotarianos.
Um deles alega que o rotariano foi selecionado em um sorteio para receber um prêmio e pede seus dados de contato. Outro e-mail, ainda em circulação, afirma que um rotariano já falecido deixou uma doação para a pessoa, a ser usada em iniciativas filantrópicas. O remetente, que se passa pelo escritor do testamento, solicita as informações pessoais do rotariano, inclusive uma cópia do passaporte e da carteira de motorista, para que possa reivindicar a herança.
Este é um exemplo de um e-mail que está circulando:

Last and Final Notification of Bequest.

Congratulation!

On behalf of the Trustees and Executor of the estate of Late Rotarian Mark Andreoni,I write to notify you that my late client made you a beneficiary to the bequest sum of Ten Million US Dollars in the codicil to his will and last testament.

My client decided to bequeath his estate to a fellow member of Rotary Club with a good track record. Rotarian Mark Andreoni (late) before his demise has no child nor wife to bequeath his estate to. In view of that, RotarianMark Andreoni (late), made you a beneficiary in his will. Rotarian Mark Andreoni,died on 14th day February 2006 after a brief illness. Until his death he wasconsultant to several oil and gas industries. He had a sojourn in the United States and so many other countries before he came to Cairn Energy PLCan oil and gas exploration and production company based in the United Kingdom. MyClient, Rotarian Mark Andreoni was the president of Rotary Club of ABINGDON-ENGLAND,with club number: 0000039890, District: 1180, he was a dedicated christian and a philantropist .

This bequest is to support your activities,humanitarian services and help to the less-privileged.

Please if you receive this email as expected, you should endeavor to get back to meas soon as possible to enable me conclude my legal duty, you should forward along your current telephone and fax numbers, your current occupation, age and mailing address. Also to be sent to me is the biodata page of your international passport or drivers licence as a proper identification.

Once again, I congratulate you for this is a significant honor indeed.

Yours Sincerely,
Barrister Dezi Daniel (Sectional Head)
Probate and Bequest Division For: TRAVERS ROLAND
BRAITHWAITE & PARTNERS

Observe que o RI não solicita fundos por e-mail ou pede que informações pessoais sejam atualizadas por e-mail ou outro meio eletrônico. Aconselhamos os rotarianos a tomarem cuidado para não se tornarem vítimas deste tipo de fraude, deletando todos os e-mais que levantem suspeita. Geralmente, e-mails fraudulentos contém erros de gramática e escrita.

Enviado por Luiz Carlos em Qua, 28/07/2010 - 19:31 , em